BAP 13

İŞTE, gözüm bunun hepsini gördü,
Kulağım işitti ve onu anladı.
2. Sizin bildiğinizi ben de biliyorum;
Ben sizden aşağı değilim.
3. Gerçek, ben Kadîre söyliyeyim,
Ve isterim ki, Allahla davalaşayım.
4. Siz ise, yalan düzücülersiniz;
Hepiniz değersiz hekimlersiniz.
5. Keşke siz büsbütün sussanız!
Bu da sizin için hikmet olurdu.
6. Şimdi bahsimi işitin,
Ve dudaklarımın iddialarını iyi dinleyin.
7. Allah için haksız söz mü söyliyorsunuz?
Ve onun için hile ile mi söyliyorsunuz?
8. Onun tarafını mı tutuyorsunuz?
Ve Allah için mi davacı oluyorsunuz?
9. Sizi eşerse iyi mi olur?
Yahut onu da insan aldatır gibi aldatacak mısınız?
10. Gizlice onun tarafını tutarsanız,
Sizi elbette azarlıyacaktır.
11. Onun haşmeti sizi yıldırmaz,
Ve onun dehşeti üzerinize düşmez mi?
12. Andığınız şeyler külden mesellerdir,
Kaleleriniz ise çamurdan kaleler.
13. Susun, beni bırakın da ben söyliyeyim;
Ve başıma ne gelirse gelsin.
14. Niçin etimi dişlerim arasına alayım,
Ve canımı avucumun içine koyayım?
15. İşte, o beni öldürecek; ümidim yok;
Hiç olmazsa ona karşı yollarımın doğruluğunu müdafaa edeyim.
16. Benim kurtuluşum da şu olacak ki,
Onun karşısına bir dinsiz adam çıkmıyacaktır.
17. Sözümü iyi dinleyin,
Ve ifadem kulaklarınızda olsun.
18. İşte, şimdi davamı sıraladım;
Bilirim ki, ben salih sayılacağım.
19. Benimle çekişecek olan kimdir?
Çünkü o zaman susardım, ve son soluğumu verirdim.
20. Ancak şu iki işi bana yapma,
O zaman senin yüzünden gizlenmem;
21. Elini üzerimden uzaklaştır;
Ve dehşetin beni yıldırmasın.
22. O zaman çağır da, ben cevap vereyim;
Yahut ben söyliyeyim de, bana cevap ver.
23. Fesatlarım ve suçlarım ne kadar?
Bana günahımı ve suçumu bildir.
24. Niçin yüzünü gizliyorsun,
Ve beni kendine düşman sayıyorsun?
25. Yelin sürdüğü yaprağı mı korkutacaksın?
Ve kuru samanı mı kovalıyacaksın?
26. Çünkü bana karşı acı şeyler yazıyorsun,
Ve miras olarak gençliğimin fesatlarını bana veriyorsun;
27. Ve ayaklarımı tomruğa vuruyorsun,
Ve yollarımın hepsini bekliyorsun;
Adımlarıma sınır çekiyorsun;
28. Ben ise telef olmuş çürük bir şeyim;
Güve vurmuş esvap gibiyim.