BAP 32

VE bu üç kişi artık Eyuba cevap vermekten vazgeçtiler, çünkü o kendi gözünde salihti.
2. O zaman Ram aşiretinden Buzlu Barakelin oğlu Elihunun öfkesi alevlendi; onun öfkesi Eyuba karşı alevlendi, çünkü kendisini Allahtan ziyade haklı çıkarmakta idi.
3. Üç dostuna karşı da öfkesi alevlendi, çünkü cevap bulamadılar da, Eyubu suçlu çıkardılar.
4. Ve onlar yaşça kendisinden büyük olduklarından, Eyuba sözlerini söylemek için Elihu beklemişti.
5. Ve Elihu gördü ki, bu üç kişinin ağzında cevap yok, ve öfkesi alevlendi.
6. Ve Buzlu Barakelin oğlu Elihu cevap verip dedi:
Yaşça ben küçüğüm, siz de çok yaşlısınız;
Bundan ötürü çekindim, ve bildiğimi size göstermekten korktum.
7. Dedim ki: Günler söylesin,
Ve yılların çokluğu hikmeti öğretsin.
8. Fakat insanda ruh var,
Ve Kadîrin soluğu onlara anlayış verir.
9. Hikmetli olanlar büyükler değil,
Doğruyu anlıyanlar da yaşlılar değil.
10. Bunun için dedim: Beni dinle;
Ben de bildiğimi göstereyim.
11. İşte, sözlerinizi bekledim,
Siz söz araştırırken,
Delillerinize kulak verdim.
12. Ve size iyice dikkat ettim,
Ve işte, Eyubu ilzam eden,
Sözlerine cevap veren aranızda kimse yoktu.
13. Biz hikmeti bulduk, demeyin sakın;
Ona Allah galebe çalar, insan değil;
14. Ve sözlerini bana karşı dizmedi;
Ben de sizin sözlerinizle ona cevap vermiyeceğim.
15. Şaşırdılar, artık onlar cevap vermiyor;
Söz kendilerinden alındı.
16. Ve ben bekliyeyim mi, onlar söylemiyor diye,
Duruyorlar, artık cevap vermiyorlar diye?
17. Ben de payıma düşen cevabı vereyim,
Ben de bildiğimi göstereyim.
18. Çünkü içim söz dolu;
İçimdeki ruh beni sıkıyor.
19. İşte, içim açılmamış şarap gibi;
Çatlamak üzredir, yeni tulumlar gibi.
20. Söyliyeyim de, soluk alayım;
Dudaklarımı açayım da cevap vereyim.
21. Şimdi kimsenin şahsına itibar etmiyeyim;
Ve insana yaltaklanmıyayım.
22. Çünkü yaltaklanma nedir, bilmem;
Yoksa Yaratıcım beni hemen alıp götürürdü.