BAP 16

VE Eyup cevap verip dedi:
2. Ben bunlara benzer çok şeyler işittim;
Hepiniz yorgunluk veren tesellicilersiniz.
3. Boş sözlere son olur mu?
Yahut seni ne zorluyor da, cevap veriyorsun?
4. Ben de sizin gibi söyliyebilirdim;
Canımın yerinde sizin canınız olsaydı,
Size karşı sözler dizebilirdim,
Ve size karşı başımı sallıyabilirdim.
5. Fakat ağzımla size kuvvet verirdim;
Ve dudaklarımın tesellisile sizi yatıştırırdım.
6. Söylesem de kederim yatışmaz;
Ve eğer sussam üzerimden ne kalkar?
7. Fakat beni şimdi o yorgun düşürdü;
Bütün cemaatimi sen viran ettin.
8. Ve beni sıkıp buruşturdun, bana karşı bu şahittir;
Zayıflığım da bana karşı kalkıyor,
Yüzüme karşı şehadet ediyor.
9. Öfkesile beni yırttı, ve bana eza eyledi;
Üzerime dişlerini gıcırdattı;
Hasmım gözlerini benim üzerime bilemektedir.
10. Üzerime ağızlarını açtılar;
Hakaretle yanağıma vurdular;
Bana karşı bir araya toplanmaktalar.
11. Allah beni dinsizlere veriyor,
Ve beni kötülerin eline atıyor.
12. Ben kaygısızdım, ve beni o paraladı;
Ve boynumdan tuttu, yere çalıp beni parçaladı;
Ve beni kendisine hedef dikti.
13. Onun okçuları beni kuşatıyor;
Hiç esirgemeden böbreklerimi yarıyor,
Ödümü yere döküyor.
14. Bedenimde gedik üzerine gedik açıyor;
Bir dev gibi üzerime saldırıyor.
15. Derimin üzerine bir çul diktim,
Ve itibarımı toprakta kirlettim.
16. Ağlamaktan yüzüm kızardı,
Ve ölüm gölgesi kirpiklerimin üzerindedir;
17. Ellerimde zorbalık yokken,
Ve duam halis olduğu halde.
18. Ey toprak, kanımın üzerini örtme,
Ve feryadıma duracak yer olmasın.
19. Daha şimdiden, işte, şahidim göklerdedir;
Ve benim için şehadet eden yükseklerdedir.
20. Benimle eğlenenler dostlarımdır;
Gözüm Allaha yaş döküyor,
21. Allah kendisile insan arasında,
Âdem oğlu ile komşusu arasında hakkı arasın diye.
22. Çünkü bir kaç yıl geçince,
Geri dönmiyeceğim yola gideceğim.