BAP 40

YİNE RAB Eyuba cevap verip dedi:
2. Kadîrin işini kötü gören onunla çekişir mi?
Allah ile davalaşan cevap versin.
3. O zaman Eyub RABBE cevap verip dedi:
4. İşte, ben değersiz bir şeyim; sana ne cevap vereyim?
Elimi ağzıma koyuyorum.
5. Bir kere söyledim, ve cevap vermem;
Ve iki kere söyledim, ve artık etmem.
6. Ve RAB kasırganın içinden Eyuba cevap verip dedi:
7. Şimdi kuşağını beline vur, erkek gibi;
Sana sorayım da, bana anlat.
8. Hükmümü de sen boşa mı çıkaracaksın?
Haklı çıkarılasın diye beni mi suçlu çıkarıyorsun?
9. Allah gibi sende bazu var mı?
Ve onun gibi bir sesle gürliyebilir misin?
10. Şimdi azametle ve rıfatla süslen;
Ve izzet ve haşmet giy.
11. Öfkenin taşkınlıklarını boşalt;
Ve her kibirliye bakıp onu alçalt.
12. Her kibirliye bakıp onu çökert;
Ve oldukları yerde kötüleri ayak altında çığne.
13. Bir arada onları toprağa gizle,
Gizli yerde yüzlerine sargı sar.
14. O zaman ben de seni överim,
Sağ elin seni kurtarabilir diye.
15. İşte bak, seninle beraber yarattığım behemot;*
* Suaygırı.
Sığır gibi ot yer.
16. İşte bak, kuvveti belindedir,
Kudreti de karnı adalelerinde.
17. Kuyruğunu erz ağacı gibi diker;
Butlarının sinirleri örülmüştür.
18. Kemikleri tunçtan borulardır;
Kaburgaları demir çubukları gibi.
19. Allahın baş eseri odur;
Yaratanı onun kılıcını vermiştir.
20. Gerçek onun yiyeceğini kendisine dağlar getirir,
O dağlar ki, bütün kır hayvanları orada oynaşırlar.
21. Sidre çalılıkları altında yatar,
Kamışlarla örtülü yerde, bataklıkta.
22. Sidreler onu gölgelerile örterler;
Onu vadinin söğütleri kuşatır.
23. İşte, ırmak coşsa bile, o ürkmez;
Erden onun ağzına kadar kabarsa, o emindir.
24. O bakarken kimse onu tutabilir mi?
Ve halkalar için burnunu delebilir mi?