BAP 3

ONDAN sonra Eyup ağzını açtı, ve kendi gününe lânet etti.
2. Ve Eyub söze başlıyıp dedi:
3. Doğmuş olduğum gün yok olsun;
Rahimde bir erkek peyda oldu, diyen gece de yok olsun.
4. O gün karanlık olsun;
Allah yukardan onu aramasın,
Ve onun üzerine ışık parlamasın,
5. Karanlık ile ölüm gölgesi ona sahip çıksınlar;
Üzerine bulut çöksün;
Gün kararması ona dehşet salsın.
6. Hele o gece, onu koyu karanlık kapsın;
Yılın günleri arasında yüzü gülmesin;
Ayların sayısına girmesin.
7. İşte, o gece kısır olsun;
Ona sevinç sesi girmesin.
8. Günü lânetliyenler ona lânet etsinler,
Levyatanı uyandırmakta becerikli olan o adamlar.
9. Akşamının yıldızları kararsın;
Işık beklesin de olmasın;
Ve fecrin kirpiklerini görmesin;
10. Çünkü anam rahminin kapılarını kapamadı,
Ve gözlerimden sıkıntıyı saklamadı.
11. Ben niçin doğunca ölmedim,
Rahimden çıkınca son soluğumu vermedim?
12. Niçin beni dizler,
Emeyim diye memeler karşıladı?
13. Çünkü şimdi yatmış, dinlenmiş,
Uyumuş olurdum;
14. Harabeleri kendileri için bina etmiş olan,
Dünyanın kıralları ile ve müsteşarları ile beraber,
15. Yahut evlerini gümüşle doldurmuş olan,
Altın sahibi reislerle beraber rahat ederdim;
16. Yahut gizledikleri düşmüş cenin gibi,
Işık görmemiş yavrular gibi yok olurdum.
17. Orada kötüler eza etmekten el çekerler;
Ve orada yorgunlar rahat bulurlar.
18. Orada mahpuslar hep kaygısızdırlar;
Angaryacının sesini işitmezler.
19. Küçük de, büyük de oradadır;
Köle de efendisinden âzadedir.
20. Kederliye niçin ışık verilir,
Canları acı olanlara da hayat?
21. Onlar ki, ölümü özliyorlar da gelmiyor,
Ve onu definelerden ziyade arıyorlar;
22. Onlar ki, kabri bulunca,
Coşuncıya kadar sevinirler ve meserret bulurlar.
23. Yolu kendisine örtülmüş olana neden ışık veriliyor,
Ve Allahın çitle etrafını çevirdiği adama?
24. Çünkü ekmekten önce iniltim geliyor,
Ve feryatlarım su gibi dökülmede.
25. Çünkü korktuğum başıma geliyor,
Ve yıldığım şey üzerime geliyor.
26. Kaygısız değilim ve sükûnda değilim, ve rahat değilim;
Ancak sıkıntı geliyor.